Мамандық шифры: 6B04103
Академиялық дәрежесі:
Бизнес және басқару бакалавры
Таңдау пәні: География
Бейіндік пән: Математика
Оқу түрі мен мерзімі: күндізгі — 4 жыл
Орта кәсіптік білім негізінде
(қашықтықтан оқыту)
Жалпы кәсіптік пән:
Кәсіпкерлік
Арнайы пән:
Кәсіпорын экономикасы
Оқу мерзімі: 3 жыл
Бакалавриат 6B04103-Экономика
Академиялық дәрежесі:
Бизнес және басқару бакалавры
Білім беру бағдарламасының сипаттамасы: «Экономика» білім беру бағдарламасы университеттің миссиясы мен стратегиялық жоспарын жүзеге асыруға, елдің, оның ішінде Маңғыстау өңірінің тұрақты экономикалық дамуы үшін бизнес және экономика саласында жоғары білікті мамандарды қамтамасыз ететін жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру саласында білім беру қызметтерін ұсынуға бағытталған. Білім беру бағдарламасының мақсаты-құзыреттілік тәсілге негізделген білім беруді жүзеге асыру, сондай-ақ бизнес және экономика саласында жоғары білімді бәсекеге қабілетті, білікті кәсіби кадрларды дайындау, таңдаған кәсіби қызметте көшбасшы және еңбек нарығында бәсекеге қабілетті болу.
«Экономика» білім беру бағдарламасының бірегейлігі. Біріншіден, бизнес-талдау жаңа ұрпақтың жоғары кәсіби экономикалық білімінің заманауи тренді ретінде, бизнес-талдау бойынша білім беру бағдарламасының инновациялық аспектілерін негіздейді.
Осыған байланысты білім беру бағдарламасы бизнес-аналитика мамандығының негізгі бәсекелестік артықшылықтарын, сондай-ақ осы траекторияны зерттеу үшін білім беру бағдарламасына енгізу қажеттілігін көрсетеді.
Екіншіден, Каспий теңізіне шығатын Қазақстандағы жалғыз Маңғыстау өңірі Каспий маңы мемлекеттерімен-Түрікменстан, Иран, Әзірбайжан, Ресей Федерациясымен сыртқы экономикалық байланыстарды дамытуды білдіреді. Каспий маңы аймағындағы көршілес елдердің экономикасы мен сауда-экономикалық қатынастарын зерттеу білім беру бағдарламасы үшін халықаралық экономикалық қатынастарды дамыту жағдайында және Қазақстанның жаһандық әлемдік кеңістікке тартылуына байланысты осы білім беру бағдарламасының болашақ түлегі үшін ерекшелігі мен маңызды аспектісі болып табылады.
Демек, «Экономика» білім беру бағдарламасы экономикадағы қазіргі заманғы трендтердің дамуын, сондай-ақ Маңғыстау өңірінің ерекшелігін ескере отырып әзірленген:
Траекториялар бойынша негізгі пәндер:
I Бизнес-талдаушы | II Каспий маңы мемлекеттерінің экономикасы |
Операциялық талдау | Әзірбайжан және Түрікменстан экономикасы |
Бизнесті экономикалық талдау | Ресей Экономикасы |
Адам ресурстарын талдау | Иран Экономикасы |
Экономика және бизнес коммуникация | Әзірбайжан және Түркіменстанмен сауда-экономикалық қатынастар |
Деректерді талдау және экономиканы болжау | Ресеймен сауда-экономикалық қатынастар |
Халықаралық бизнес | Иранмен сауда-экономикалық қатынастар |
Міндеттер шеңбері. Әмбебап маман бола отырып, экономист көптеген түрлі міндеттерді шешеді:
— Кәсіпорынның қызметін болжау және болашаққа арналған іс-қимыл стратегиясын әзірлеу.
— Шаруашылық қызметті талдау, қайда үнемдеуге болады, ал жаңа жобаларға қайда салу қажет екенін есептеу.
— Өндірістің тиімділігін арттыру тәсілдерін табу.
— Фирманың рентабельділігін арттыру жолдарын табу.
— Қаржылық есептілікті құру.
— Пайданы ұлғайту және резервтер құру.
— Нарық конъюнктурасының барлық өзгерістерінің пульсінде қолын ұстап, кез келген шақыруларға тез және сауатты жауап беру.
«Экономика» білім беру бағдарламасының студенті сайып келгенде:
- өнімді өткізу көлемінің өсуін қамтамасыз ету және пайданы ұлғайту мақсатында кәсіпорынның шаруашылық-қаржылық, өндірістік және коммерциялық қызметінің (бизнес-жоспарлар) жобаларын жасау;
- шығарылатын өнімді өндіру және сату, өнімнің жаңа түрлерін, прогрессивті техника мен технологияны игеру үшін қажетті материалдық, еңбек және қаржы шығындары бойынша есеп айырысуларды орындау;
- кәсіпорынның және оның бөлімшелерінің шаруашылық қызметіне экономикалық талдауды жүзеге асыру және өндіріс резервтерін анықтау, өндірістің рентабельділігін арттыру, шығарылатын өнімнің бәсекеге қабілеттілігі, еңбек өнімділігі, өнімді өндіру мен өткізу шығындарын азайту, шығындар мен өндірістік емес шығыстарды жою, сондай-ақ өнімді қосымша шығару мүмкіндіктерін анықтау;
- еңбекті және өндірісті ұйымдастырудың экономикалық тиімділігін айқындау, жаңа техника мен технологияны, рационализаторлық ұсыныстар мен өнертабыстарды енгізу;
- кәсіпорын және оның бөлімшелері бойынша жоспарлы тапсырмалардың орындалу барысын жоспарлау және бақылауды жүзеге асыру, ішкі шаруашылық резервтерін пайдалану;
- маркетингтік зерттеулер жүргізу және өндірістің дамуын болжау.
Орындалатын функциялардың күрделілік дәрежесіне барабар барлық циклдардағы қосымша құзыреттер:
- Сыни ойлау;
- Креативтік (шығармашылық);
- Инновациялық өлшем;
- Белсенді өмірлік ұстаным.
Мамандық шифры: 7М04103
Академиялық дәреже:
Бейіндік бағыт бойынша: Бизнес және басқару магистрі
Ғылыми-педагогикалық бағыт бойынша: Экономика ғылымдарының магистрі
Оқу түрі: күндізгі
Оқу мерзімі:
Ғылыми-педагогикалық бағыт – 2 жыл;
Бейіндік бағыт – 1 жыл.
БІЛІМ БЕРУ БАҒДАРЛАМАСЫ 7М04103-ЭКОНОМИКА
Білім беру бағдарламасының сипаттамасы:
Магистранттарды даярлау компаниялардағы, банктердегі және басқа да ұйымдардағы практикалық қызметке, сондай-ақ даму институттарының, Қазақстан Республикасының министрліктері мен ведомстволарының қызметіне бағытталған. Білім беру магистрлік бағдарламасының мазмұны басқарушылық шешімдерді қабылдау әдістерін қолдануда; Қазақстан Республикасында экономикалық реформаларды жүргізу мәселелерінде; елдің экономикалық дамуы мәселелерінде; экономикалық пәндерді оқыту әдістемесі мәселелерінде құзыреттілікті алуға мүмкіндік береді.
Білім беру бағдарламасының бірегейлігі:
— магистранттардың кәсіби ұтқырлыққа кепілдік беретін ғылым тоғысындағы іргелі курстарды меңгеруі;
— магистранттардың интеллектуалды дамудың жоғары деңгейін қамтамасыз ететін, адамгершілік, этикалық және құқықтық нормаларды, ойлау мәдениетін, шығармашылық әлеуетті, бастамалар мен жаңашылдықты дамытатын аса маңызды және тұрақты білімді меңгеруі;
— кәсіби мәдениет деңгейі жоғары, оның ішінде азаматтық ұстанымы бар, қазіргі заманғы ғылыми және практикалық мәселелерді тұжырымдауға және шешуге, педагогикалық, ғылыми-зерттеу және басқару қызметін табысты жүзеге асыруға қабілетті кәсіби қарым-қатынас мәдениеті бар мамандарды даярлау.
Магистранттарды зерттеудің заманауи әдістері, экономика, инновация, ғылымдағы жобалық әдістер және экономика және менеджмент негіздері бойынша ғылыми салада арнайы даярлау түлектерге экономика және өндіріс саласындағы менеджерлермен жұмыс істеуге мүмкіндік береді.
«Экономика» БББ төрт облыс: экономика, менеджмент, ақпараттық технологиялар (сандық экономика) және микро және макродеңгейлік экономикалық талдау, басқару шешімдерін қабылдау, соның ішінде:
— экономикалық процестерді жоспарлау және болжау;
— бизнес-процестердің тиімділігін кешенді талдау, оңтайландыру және автоматтандыру дағдылары;
— талдаудың экономикалық әдістері мен компьютерлік технологиялар негізінде басқарушылық шешімдерді қабылдау.
Оқытудың заманауи технологиялары:
— Оқыту сапасын және оқытудың нәтижелілігін үнемі тексеру, пәндердің жабдықталуы мен мазмұнын жетілдіру.
— Оқытудың инновациялық әдістері: кейстер (соның ішінде авторлық), жағдайлық есептер, іскерлік және аналитикалық ойындар, жобаларды орындау және қорғау, пәндер шеңберінде экскурсиялар; қала кәсіпорындарына шығу сабақтары; тренингтер, диспуттар, дөңгелек үстелдер, семинарлар «ми шабуылы» әдісі, кәсіпорындар мен ұйымдар басшыларының қонақ және екілік сабақтары.
«Экономика» білім беру бағдарламасының түлектерін жұмысқа орналастыру жоғары пайызды құрайды. Бітірушілердің 90% — дан астамы бітіргеннен кейін алғашқы алты айда жұмысқа орналасады.
«Экономика» білім беру бағдарламасының магистранты:
- базалық білім негізінде әртүрлі экономикалық жағдайларда барабар бағдар ала білу;
- күнделікті кәсіби қызметке және білімді жалғастыруға қажетті жаңа білім алу үшін гипотезалар ұсыну;
- қазіргі ақпараттық ағымдарда бағдарлау үшін дағдыларды қолдану және әлемдік экономикадағы серпінді өзгеретін құбылыстар мен процестерге бейімделу;
- белгісіздік және экономикалық тәуекел жағдайында экономикалық сипаттағы қабылданған шешімді ұсыну және қорғау үшін экономикалық заңдылықтар туралы білімді қолдану;
- экономикалық пәндерді оқыту шеңберінде алынған білімді біріктіру, оларды жаңа бейтаныс жағдайларда аналитикалық және басқарушылық міндеттерді шешу үшін пайдалану;
- кәсіпорынның шаруашылық қызметіне микро-макро-экономикалық талдау жүргізу және оның нәтижелерін кәсіпорынды басқаруда пайдалану;
- маркетинг және менеджментті ұйымдастырудың жаңа тәсілдерін тәжірибеде қолдану;
- кәсіпорынның шаруашылық қызметін ұйымдастыру және басқару саласында күрделі және стандартты емес жағдайларда шешімдер қабылдау;
- Экономикалық қызмет саласында ақпараттық және компьютерлік технологияларды пайдалану;
- диссертация, мақала, есеп, аналитикалық жазба және т. б. түрінде эксперименталды зерттеу және талдау жұмыстарының нәтижелерін жалпылау.
Орындалатын функциялардың күрделілік дәрежесіне барабар барлық циклдардағы қосымша құзыреттер:
- Сыни ойлау;
- Креативтік (шығармашылық);
- Инновациялық өлшем;
- Белсенді өмірлік ұстаным.
БІЛІМ БЕРУ БАҒДАРЛАМАСЫ 8D04103-ЭКОНОМИКА
Білім беру бағдарламасының сипаттамасы:
8d04103-Экономика білім беру бағдарламасы Дублин дескрипторларының үшінші деңгейі негізінде анықталған және құзыреттер арқылы көрсетілген оқу нәтижелерін алу үшін әзірленді. Бағдарламаның арнайы құзыреті Қазақстан Республикасының міндетті білім берудің мемлекеттік стандартының талаптарына сәйкес жұмыс берушілердің, оқытушылардың, түлектер мен қоғамның әлеуметтік қажеттіліктерін ескере отырып анықталды.
Докторантура Phd докторы ғылыми дәрежесін алу үшін жоғары білікті ғылыми және ғылыми-педагогикалық қызметкерлерді дайындау мақсаты бар жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру сатысының бірі болып табылады. Докторантураның міндеті зерттеулерді аяқтауға қажетті жағдай жасау және олардың негізінде елеулі ғылыми нәтижелері бар неғұрлым белсенді ғалымдар, ғылым докторлары докторлық диссертацияны қорғау болып табылады.
«Экономика» білім беру бағдарламасының мақсаты:
— өз оқу саласын жүйелі түрде түсіну және осы саламен байланысты зерттеу әдістерін меңгеру;
— ғылыми сенімділікпен зерттеу процесін жүзеге асыруды және қолдануды ойластыру, жоспарлау қабілеті;
— жаңа және күрделі идеяларды сыни талдауға, бағалауға және синтездеуге қабілетті болу;
— коммуникативтік қабілеттерін дамыту-әріптестермен, кең ғалым қоғамдастығымен және жалпы қоғаммен қарым-қатынас жасау;
— ғылыми және кәсіби контекстерде — технологиялық, қоғамдық және мәдени прогреске ықпал ететін оқыту немесе оқуға қабілеттілік дағдылары.
«Экономика» білім беру бағдарламасының миссиясы — бұл іргелі теориялық білімі және ғылыми-зерттеу қызметі білімі бар кәсіби ғалымды дайындау: педагогикалық шеберлікті, шығармашылық жеке және студенттік әлеуетті дамыту, нақты жағдайда ғылыми және педагогикалық міндеттерді шешу үшін өзінің жеке мүмкіндіктерін пайдалана білу.
Білім беру бағдарламасының бірегейлігі-бұл ғылыми-зерттеу жұмыстарындағы білім мен біліктіліктің жоғары деңгейі, әдістемелік мәдениет, ғылыми қызмет мәдениеті, ақпараттық мәдениет, тәрбие қызметінің мәдениеті, сөйлеу мәдениеті, саяси мәдениет сияқты қасиеттер тобының болуын көздейтін ғалым және педагог ретінде кәсіби құзыреттілікті қалыптастыру.
Білім алушыларға білім беруге және оларды балласт емес, интеллектуалдық игілік жасауға болады, оқылатын материал тірі қызығушылық тудырған жағдайда, қол жетімді, түсінікті, ойлануға, оқу проблемасының өз шешімін іздеуге мәжбүрлейді.
Докторанттың ғылыми және педагогикалық (кәсіби) құзыреттілігі:
— диссертация және ғылыми мамандық мәселелері бойынша білім мен біліктіліктің жоғары деңгейі (жинақталған білімді шығармашылықпен пайдалана білу, жоғары ойлау қабілеті және эрудитпен айналысу, кең ой-өрісі мен қызығушылығы));
— ғылыми қызмет мәдениеті (ғылыми нәтижелерді (мақалалар, монографиялар, патенттер және т. б.), оқу процесінде ғылыми зерттеу нәтижелерін қолдана білу);
— педагогикалық технологияларды, әдістерді, формаларды, оқыту тәсілдерін білу;
— нақты педагогикалық міндеттерді анықтай білу, оқу нәтижелерін болжай білу, педагогикалық нәтижелерді бағалай білу;
— оқу жоспарына сәйкес және оның стратегиясы негізінде оқу сабақтарын жоспарлау;
— оқыту технологиясын құру үшін тиісті оқу құралдарын таңдау және пайдалану;
— педагогтың шеберлігін жетілдіру тәсілдерін білу.
«Экономика» білім беру бағдарламасының докторанты сайып келгенде құзыреттілік алады:
- ғылыми әзірлемелерді практикалық экономикалық қызметке енгізу механизмі;
- экономикадағы әртүрлі ғылыми экономикалық теориялар мен идеяларды сыни талдау, бағалау және салыстыру дағдысы болу;
- аналитикалық және эксперименттік ғылыми қызмет;
- экономикалық зерттеу нәтижелерін жоспарлау және болжау және оларды жүзеге асыру;
- экономикадағы таңдалған ғылыми әдіснаманың сапасы мен нәтижелілігін көрсету.
- экономикалық ғылымның қазіргі жағдайын сыни талдау дағдылары;
- жеке зерттеу нәтижелерін жоспарлау және болжау;
- гипотезалар ұсыну және оларды кәсіпорын экономикасында жүзеге асыру;
- зерттеу нәтижелерін көпшілік қауымға талқылауға шығару (конференциялар, семинарлар және жарияланымдар);
- зерттеу саласына байланысты аудиторияда пікірталас және диалог ұйымдастыру;
- экономикадағы жаңа ғылыми идеяларды жинақтау дағдысы, заманауи теория мен зерттеу әдістемесінің негізінде ғылыми қоғамдастыққа білім мен зерттеу нәтижелерін хабарлау;
- шешендік өнер және халықаралық ғылыми конференциялар мен семинарларда көпшілік алдында сөз сөйлеу;
- экономикалық зерттеу мәселесі бойынша ғылыми хат және ғылыми коммуникация;
- экономикалық зерттеу және ғылым мәселелерін ғылыми қоғамдастықта талқылау жүргізу.